Online Marketing
Wie zijn mijn potentiële klanten? Hoe bereik ik die? En hoe kan ik die doelgroep boeien en binden? Zo maar een aantal vragen die je jezelf kunt stellen als je aan de slag gaat met online marketing. Effectieve vraagt online marketing om een gedegen aanpak. Bij Internetbureau Den Haag richten wij ons al jaren op online marketing. Wij zetten onze ervaring graag in voor jouw organisatie.
Online Marketing – Klantgerichte aanpak
Wie is je ideale klant? Waar ligt die ’s nachts van wakker? En hoe kan jouw bedrijf die kopzorgen wegnemen? Een klantgerichte strategie is het begin van effectieve online marketing. Door je te verdiepen in de belevingswereld van je klanten, kun je content gaan aanbieden die relevant is voor hun specifieke behoefte. En dat is dan weer goed voor je online vindbaarheid en conversies.
Online Marketing – Van bedrijfsstrategie naar marketingstrategie
Een duidelijke bedrijfsstrategie is een goed startpunt voor het schrijven van een (online) marketingstrategie. Met die vertaalslag kunnen wij van Internetbureau Den Haag je helpen. Met een concreet beeld van je doelstellingen, doelgroepen, je aanbod en je onderscheidend vermogen, wordt de richting van je online marketing ook steeds zichtbaarder.
En geen zorgen, zo’n strategie hoeft geen eindeloos rapport te worden. Kwaliteit gaat bij ons boven kwantiteit. Het document moet voldoende richting bieden om effectief te werk te gaan en hiervoor leggen we zaken natuurlijk secuur vast. Maar ervaring leert dat een beknopte strategie die to the point is, veel werkbaarder is dan een uitgebreid boekwerk.
Online Marketing: Je website als online basis
Wanneer je strategie helder is, kunnen we aan de slag. Je website is wat ons betreft dan het beginpunt. Uiteindelijk is dit namelijk meestal je online ‘eindbestemming’. Of je nu reclame maakt via LinkedIn, GoogleAds of geweldige blogs deelt… Je leidt hiermee je leads vrijwel altijd naar een landingspagina op je website. En die website moet dan dus staan als een huis.
Of je nu een hele nieuwe website nodig hebt of eigenlijk al wel een prima website hebt, wij kunnen je helpen bij het bouwen, aanpassen en optimaliseren van jouw WordPress website. Is jouw website in een ander CMS gebouwd? Dan kunnen wij die vaak voor je overzetten.
Online Marketing: Content
Een misvatting die we vaak tegenkomen, is dat content puur over tekst gaat. Ja, tekst is een heel belangrijk onderdeel van content, maar lang niet het enige. Maar wat omvat content dan allemaal? Als je op Google zoekt naar de betekenis van content, vliegen de definities je rond de oren. Letterlijk betekent content ‘inhoud’. Contentmarketing is dus eigenlijk marketing over de inhoud. Welke inhoud dan? Content gaat over alle informatie (content) die je online kunt plaatsen en verspreiden. Dit zijn een aantal voorbeelden van content:
- Blogs/artikelen
- Teksten op je website
- Afbeeldingen/video’s
- Webinars
- Whitepapers
We kunnen nog wel even doorgaan met voorbeelden opsommen maar dan wordt onze content een beetje lang.
Online Marketing: Contentmarketing
Een onmisbaar onderdeel van online marketing is content. Zonder content heb je geen website, ben je niet vindbaar op Google en hebben je potentiële klanten niets om te lezen of te bekijken. Contentmarketing is dus essentieel. Het is natuurlijk leuk om nieuwsberichtjes te plaatsen over nieuwe projecten/collega’s, maar pas op dat je niet te veel gaan ‘zenden’. Je wilt, als het goed is, je klanten boeien en niet vermoeien.
Door te zorgen voor een constante stroom aan relevante content, bouw je aan de autoriteit en de vindbaarheid van jouw organisatie. Maar hoe maak je content relevant voor je doelgroep? Neem je potentiële klant als uitganspunt. Welke fases van het aankooptraject doorloopt hij of zij? Welke vragen of behoeftes horen daarbij?
Internetbureau Den Haag heeft klantgerichte content hoog in het vaandel staan. We gaan graag eens met je zitten om te brainstormen over welke content relevant zou zijn voor jouw ideale klant.
Online Marketing: Multimediale aanpak
Zodra je website met bijbehorende content staat, kunnen we aan de slag met je bereik. Op basis van de online marketingstrategie bepalen we hoe we jouw ideale doelgroepen kunnen bereiken. Zo kunnen we bepalen welke marketingkanalen hierbij passen. In de online wereld zijn er eindeloos veel opties om jezelf op de kaart te zetten. Een zorgvuldig uitgekozen mix van verschillende kanalen levert je het meeste rendement. Een gerichte multimediale aanpak. Voorbeelden van opties zijn:
- LinkedIn campagnes
- Content Marketing (SEO)
- Google Ads (SEA)
- Google Display Advertising
- E-mail marketing
- Remarketing
Door online marketingcampagnes slim in te zetten, kun je geïnteresseerde bezoekers naar je website trekken. Hiervoor is geen vaste formule. Bepalen welke multimediale aanpak past bij jouw bedrijf, vergt maatwerk. Zullen we daar samen eens naar kijken?
Internetbureau Den Haag – Marketing
Op zoek naar een partner voor jouw marketingactiviteiten in regio Den Haag? Neem dan eens contact met ons op!